Metaverso educativo: realidade ou utopía

 metaverso é un universo virtual composto por unha rede de contornas artificiais onde se pode desenvolver unha experiencia totalmente inmersiva creando unha realidade virtual e paralela totalmente inmersiva grazas á información proporcionada polos sensores.

É o universo virtual do futuro, un mundo paralelo onde poderemos interactuar con outras persoas e obxectos grazas a tecnoloxías completamente inmersivas.

Temos que ter presente que para que este universo virtual siga activo e ofreza numerosas actividades e contornas é necesario desenvolver un sistema de pagos, ben a través dun sistema de moedas dixitais, as  criptomonedas ou ben de “tókens” non funxibles,  NTF (Non Funxible Tokens) que é a representación dixital dun activo ou servizo. A diferenza entre o  bitcoin e os  NFTs é que estes últimos son únicos. Esta tecnoloxía consiste en asegurar a orixe e autoría dun ben virtual a través dunha cadea de bloques ou  blockchain. Os  blockchain son unha base de datos  encriptada, descentralizada, e distribuída en redes de usuarios que almacenan transaccións e grávanas en paquetes de datos.

A interacción humana sempre se fai a través dun avatar, unha representación no ciberespazo que podemos crear e modificar segundo as nosas preferencias e que nos vai a representar nos mundos virtuais.

Todos coñecemos a proposta de Mark Zuckerberg e a súa empresa Meta pero cando escoitamos todos estes conceptos pensamos en primeiro lugar no lecer e entretemento ou nalgunha temática laboral, pero todo isto sería exportable ao mundo educativo?  Máis aló de aulas e recintos virtuais deberiamos pensar na aprendizaxe inmersiva pero estamos preparados para dar o salto a ese  metaverso educativo que se aveciña?

Hoxe en día existen varias propostas educativas reais como o caso dun profesor da Universidade de  Stanford en  California, Jeremy  Baileson, que trasladou as súas clases á realidade virtual ensinando sobre realidade virtual pero dentro dela. os seus alumnos usan cascos sendo transportados ao  metaverso onde reciben as clases. os alumnos deseñan os seus avatares,  exploran o mundo virtual e participan activamente nas sesións.

En Florida, os docentes da Óptima  Classical  Academy de  Naples instrúen diariamente usando a realidade virtual nunha nova plataforma creada para iso, cun plan de estudos  autorregulado e autónomo.

En España a Universidade Complutense de Madrid ofrece a primeira proposta formativa que ofrece un enfoque integral na industria do  metaverso ofrecendo títulos propios que avalan a experiencia formativa. Mentores virtuais, pago en  bitcoins e tecnoloxías inmersivas coa finalidade de lanzar proxectos reais ao mercado.

Ante a fatiga pandémica e o cansazo das videoconferencia, será o  metaverso parte das nosas escolas nun futuro próximo?